15 Eylül 2011 Perşembe

Google'dan 80 TL'lik Adwords Kuponu - Ücretsiz

Reklamınız dakikalar içinde Google'da!
Google'dan 80 TL'lik Adwords Kuponu Ücretsiz almak için tıklayınız.
80 TL değerindeki ücretsiz kuponunuzla 3 kolay adımda reklamcılığa başlayın!

Google'ın internet reklamcılığı programı Google AdWords sizi internette yeni müşterilerle buluşturuyor. Google arama sonuçları sayfasında reklamınızı yayınlayabilir ve reklamınız tıklandıkça hedeflediğiniz müşterileri websitenize çekebilirsiniz.

Kayıt Adımları

Google'da reklam vermeye hazırsınız. Bu sayfadaki kayıt adımları sizlere ilk reklam kampanyanızı oluşturuken yardımcı olacaktır. Ilk reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra kupon kodunuzu kullanarak ücretsiz reklam vermeye başlayabilirsiniz.
1. AdWords’e kayıt

Başlamak için Hemen başlayın'ı tıklayın. Bir AdWords hesabı oluşturmak için yapmanız gereken tek şey, geçerli bir e-posta adresi belirtmek ve bir şifre seçmektir.


Bu işlemin ardından, AdWords hesabınıza bir e-posta hesabı gibi istediğiniz zaman erişebilir ve hesap ayarlarınızı değiştirip reklamınızın performansını takip edebilirsiniz.

* Hemen başlayın'ı tıklayın.
* Bu sayfadaki adımları izleyerek e-posta adresinizi ve şifrenizi girip Hesap oluştur’a (veya Devam et’e) tıklayın.
* Kayıt için diğer Google ürünlerinde kullandığınız kullanıcı bilgilerini kullanmıyorsanız, lütfen e-posta adresinizi doğrulayın.
* Ülke, saat dilimi ve para birimi tercihlerinizi seçin.
* Doğrulama işlemi için size göndereceğimiz e-posta adresindeki bağlantıya tıklamanız yeterlidir.
* adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.

2. İlk kampanyanızı oluşturun: Bütçenizi belirleyin

Google AdWords ile sadece, günlük toplam bütçenize değil, web sitenizi ziyaret eden kişi başına ödemek istediğiniz tutara da siz karar verebilirsiniz.

Ayrıca, ödediğiniz tutar, reklamınızın ne kadar başarılı olduğuna bağlıdır. Sadece reklamınıza tıklandığı kadar ödersiniz. Bu yaklaşım, AdWords’ün her sektörde ve büyüklükteki işletmenin son derece hesaplı bir şekilde reklam verebildiği bir platform olmasını sağlamıştır.

Bütçenizi, Kampanya başlığının altındaki Ayarlar altından belirlersiniz. Bu, günlük olarak ödemek istediğiniz maksimum tutardır. Belirlediğiniz bu bütçeyi istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Ne kadarlık bir tutar belirleyeceğinizden emin değilseniz, düşük bir bütçeyle başlayabilirsiniz.

Bu sayfada ayrıca teklif seçeneklerinizi de belirleyebilirsiniz, bunu nasıl yapacağınızı aşağıda detaylandıralım.

Profesyonel ipuçları

* Bütçemi ne kadar yükseltmeliyim?
Ne kadar harcama yapmak istediğinizden emin değilseniz, düşük bir bütçeyle başlayın. Bütçenizi elde ettiğiniz ilk sonuçlardan memnun kaldığınızda veya bu sonuçları optimize ettiğinizde artırabilirsiniz.

3. İlk kampanyanızı oluşturun: Tıklama başına maliyet teklifi belirleyin

Kampanya başlığı altındaki Teklif verme ve bütçe altından Otomatik teklif seçeneğini belirtip, bir tıklama başı maliyet teklif sınırı girin (örneğin 50 Kuruş). Bu sınırı, web sitenize gelen her bir ziyaretçi başına ödemek istediğiniz maksimum tutarı belirlemek için kullanırsınız. Gerçekte tahakkuk edecek ortalama ücret daima bundan az olacaktır.

Bu işlemin ardından, AdWords, tekliflerinizi ve reklamınızın konumunu otomatik ve dinamik bir şekilde (otomatik teklif ayarıyla) ayarlar. Bu sayede, reklamınız ve bütçeniz için alacağınız tıklama sayısı maksimuma çıkarken, tıklama veya web sitenize gelen ziyaretçi başına ödeyeceğiniz tutar, otomatik olarak minimuma indirilir. Tıklamalar için ödeyeceğiniz tutar, belirlediğiniz bütçe sınırını hiçbir zaman aşmaz.

Profesyonel ipuçları

* Burada herhangi bir yanılgıya düşmeniz pek mümkün değildir. Çok düşük bir TBM (tıklama başı maliyet) teklifi girerseniz, bütçeniz birkaç gün tam olarak kullanılamayabilir. Bu durumda, birkaç gün sonra TBM teklif sınırınızı artırın veya daha fazla anahtar kelime ekleyin.
* Bütçeniz tükenirse, web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek için bütçenizi tekrar artırabilir veya anahtar kelimelerinizi optimize edebilirsiniz (yüksek maliyetli anahtar kelimeleri duraklatıp yeni anahtar kelimeler eklemek gibi).
* TBM teklifinizi istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. En iyisi, bol bol deneme yapmaktır.

4. Reklam oluşturun

İyi bir reklam oluşturmak zor değildir. Üstelik, bir gazete reklamı oluşturmaya benzemez. AdWords’ün temel avantajlarından biri, reklamlarınızı istediğiniz zaman değiştirip geliştirebilmenizdir.

Profesyonel ipuçları

* Rakiplerinizden farkınızı gösterin.
Mükemmel hizmet, değerli, profesyonel, uzman, hızlı gibi anahtar kelimeler kullanın. Kullanıcılara web sitenizde veya şirketinizde ne bulabileceklerini belirtin.
* Reklam metninize harekete geçirici bir ifade ekleyin.
Çiçek satışı yerine Bugün çiçek alın demek daha etkili olacaktır.
* Belirli bir bölgede satış yapıyorsanız, o bölgenin veya şehrin adını belirtin.
* Reklam metninde de en önemli anahtar kelimelerinizi kullanın.
Reklam metninizde arama terimleriniz yer alıyorsa, kalın harflerle gösterilir. Böylece reklamın fark edilme şansı artar ve daha sık tıklanır.
* Denemeler yapın: Farklı reklam çeşitleri kullanın.
En iyi reklam metninin nasıl olacağından emin değilseniz, bırakın kullanıcılar karar versin. Reklamınızın birden fazla çeşidini oluşturup karşılaştırarak hangilerinin en fazla tıklandığını görebilirsiniz. Unutmayın: Sadece reklamlarınıza tıklandığı kadar ödeme yaparsınız.

5. Anahtar kelime seçimi

Anahtar kelimeler, arama yapan bir kullanıcının reklamınızı görüntülediği terim ve kelime gruplarıdır. Anahtar kelime seçimi reklamlarınızı görecek olan kullanıcıları belirlediği için,oldukça önemli bir adımdır.

Ama endişelenmeyin. İlk kampanyanızı veya reklamınızı oluşturduktan sonra her zaman yeni anahtar kelimeler ekleyebilir, var olanları düzenleyebilir ya da silebilirsiniz.

Profesyonel ipuçları

Websitenizle reklamlarınızın alakası, çok önemli bir belirleyicidir
Anahtar kelimeler, reklamını yaptığınız ürün veya hizmetlerle yakından ilgili olmalıdır.

Örneğin, eğer gül satıyorsanız, çiçekler gibi genel anahtar kelimeler yerine Kırmızı gül satışı gibi daha belirgin anahtar kelimeler kullanın. Genel anahtar kelimeler çok daha sık aranabilir, ancak bunları arayan kullanıcılar sizin ürününüzle ilgilenmiyor olabilir. Adrese teslim kırmızı gül veya Uzun saplı güller gibi detaylandırılmış anahtar kelimelerle daha iyi sonuçlar elde edersiniz.

AdWords, reklamınızın konumu belirlemek için her arama sorgusuyla reklamınızın ve web sitenizin ne kadar alakalı olduğunu dikkate alır (kalite faktörü). Anahtar kelimeleriniz yeterince alakalı değilse, reklamınız uzun bir süre veya hiçbir zaman gösterilmeyebilir.

Kaç tane anahtar kelime seçmeliyim?
İşe 10 ila 20 anahtar kelimeyle başlayın. Biraz deneyim kazandıktan sonra istediğiniz zaman ekleme yapabilirsiniz. Daha çok kullanıcı çekmek için daha fazla anahtar kelime seçmek iyi bir fikirdir. Bu, aynı sayıda tıklama almak için her zaman 1. konumda olmanız gerekmediği ve masraflardan tasarruf edeceğiniz anlamına gelir. Anahtar kelimelerin mutlaka websitenizde tanıttığınız ürün ve hizmetlerinizle alakalı olması gerektiğini unutmayın.

Kalite, miktardan daha önemlidir. Daha çok kullanıcı çekmek için daha fazla anahtar kelime seçerseniz, bu anahtar kelimeleri benzerliklerine göre reklam gruplarına ayırın (bkz. 5).
*
* Anahtar Kelime Aracı’nı kullanın
Alakalı anahtar kelimelere ilişkin fikir almak için istediğiniz zaman Anahtar Kelime Aracı’nı kullanabilirsiniz.
* Denemeler yapın:
Reklamlarınız etkinleştirildikten birkaç gün sonra AdWords hesabınızı inceleyin. En düşük maliyetle en fazla tıklama alan anahtar kelimeleri tespit edin. Bunlara benzer daha çok anahtar kelime ekleyin. Daha az başarılı olan anahtar kelimeleri silin.

6. (İsteğe bağlı): Birden çok reklamı etkinleştirin

AdWords ile, farklı arama sorguları için tamamen farklı reklamları etkinleştirebilirsiniz. Alakalı anahtar kelimeleri gerekirse farklı reklam gruplarına ayırın. Daha sonra, hangi reklamın hangi aramalarda göründüğünü kesin olarak belirleyebilir ve reklam metninizi arama sorguları için optimize edebilirsiniz.

Bunun sonucunda reklamınız için daha iyi bir tıklama oranı ve daha düşük bir fiyata daha yüksek bir konum elde edilir. Örneğin, her ürün grubu için bir reklam grubu oluşturabilirsiniz.

* Kayıt işlemini tamamlayın.
* Yeni reklamın ayrı bütçesinin olmasını veya farklı bir bölgede görünmesini istiyorsanız, yeni bir kampanya oluşturmanız gerekir. Kampanyalar sekmesini seçin ve Yeni Kampanya’ya tıklayın.
* Yeni reklamın farklı arama sorgularında görünmesini istiyorsanız, Kampanyalar sekmesini, ardından, içinde yeni bir reklam grubu oluşturmak istediğiniz kampanyayı seçin ve Yeni reklam grubu’na tıklayın.
* Bunun ardından, yukarıda belirtildiği gibi reklamınızı oluşturup anahtar kelimelerinizi seçmeniz yeterlidir.

7. Fatura bilgilerini girin

Aşağıdaki ödeme yöntemlerinden birini seçmeniz yeterlidir:

* Kredi kartıyla sonradan ödeme
* Kredi kartıyla veya banka havalesiyle ön ödeme

Reklamların mümkün olduğunca kolay ve hızlı bir şekilde etkinleştirilmesini sağlamak için, kredi kartıyla sonradan ödeme yöntemini tavsiye ediyoruz (Daha sonra istediğiniz zaman otomatik ödeme yöntemine geçebilirsiniz.).

* Faturalandırma sekmesini, ardından Faturalandırma tercihleri'ni tıklayın.
* Ödeme yöntemini seçin ve fatura bilgilerinizi girin.
* AdWords Şartlar ve Koşulları’nı kabul edip Kaydet ve Etkinleştir’i tıklayın.
* Kuponunuz varsa Faturalandırma sekmesini, ardından Faturalandırma tercihleri'ni tıklayın.
* Tebrikler! İlk kampanyanızı başarılı bir şekilde oluşturdunuz!

8. Kupon

Kuponunuz varsa, fatura bilgilerinizi girerken yeni bir müşteri olarak bu kuponu kullanabilirsiniz. Reklamlarınız yayınlanmadan önce fatura bilgilerinizi girmeniz gerektiğini lütfen unutmayın.

Kupon kullanıldıktan sonra, reklamınızın başarısına bağlı olarak, kullanıcılar reklamınızı tıkladığında maliyet tahakkuk eder. Ancak, istediğiniz zaman reklamlarınızı duraklatıp yeni bir maliyet oluşmasını önleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın... Bir teşekkürü çok görmeyin.