20 Haziran 2011 Pazartesi

İnternet alan adlarında büyük değişim

İnternet adreslerini yöneten İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu ICANN, sektörde son yılların en ciddi değişikliklerine onay vererek, yeni alan adı uzantılarındaki birçok sınırlamayı kaldırdı.
Buna göre mevcut durumda 22 olan '.com' '.org.' '.net' '.tv' gibi alan adları yerine neredeyse herhangi bir dildeki herhangi bir sözcüğün de kullanılması söz konusu olabilecek ve alan adları sayısında büyük bir artış yaşanacak.

Alan adları konusunda başvuruları gelecek yıldan itibaren kabul etmeye başlayacak olan ICANN'ın ilk müşterilerinin büyük şirketler ve kent yönetimleri olması bekleniyor.

ICANN Başkanı Rod Beckstrom, kurumun İnternet adreslerinin belirlenmesi konusunda sınırsız olanaklara kapı açtığını söyledi ve ekledi: "Kimse bu tarihi kararın bizi nereye götüreceğini tahmin edemez."

Kurumun onay verdiği adres uzantıları arasında örneğin '.google', '.coke' ya da '.bbc' gibi alan adları olabilecek.

Mevcut durumda 22 alan adı uzantısına ve '.tr' ,'.uk' gibi 250 ülke uzantısına izin veriliyor.

Gelecek yıldan itibaren kabul edilecek başvurularda, yeni alan adı almak isteyen kişi ya da kurumların 185 bin dolar ödemesi ve istedikleri ismi almak için meşru gerekçeleri olduğunu göstermeleri gerekecek.

Uzmanlar, büyük şirketlerin, İnternetteki görünürlüklerini artırabilmek için bu miktarı ödemeyi kabul etmelerini beklediklerini söylüyor.

ICANN'in bu kararı, 26 yıl önce '.com' uzantısının kabul edilmesinden bu yana sektörde gerçekleşecek en büyük değişiklik olacak.

Yeni uzantılar için ilk başvurular 12 Ocak 2012'de yapılabilecek.

Domain uzantılarının anlamları;
.com ticari kuruluşlar (commercial)
.edu eğitim kuruluşları (education)
.gov devlet kuruluşları (government)
.org ticari olmayan kar amacı gütmeyen kuruluşlar
.mil askeri kuruluşlar (military)
.net ağ organizasyonları (network)
.ac akademik kuruluşlar (bazı ülkelerde “edu” karşılığı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın... Bir teşekkürü çok görmeyin.